Saturday 10 November 2012

Takut kena Sembelih!

SESI GELAK BERSAMA

Ini adalah kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-tiga pilot yang takut tersebut memohon agar tidak dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pun berkata, ‘Kalau korang sume nak hidup, korang kena masuk ke dalam hutan dan keluar semula membawa 10 biji buah yg sama jenis. Tapi korang hanya ada masa 3 jam saja!’

Sebelum 3 jam berlalu, pilot pertama datang dengan membawa 10 biji epal.

Ketua Suku pun mengeluarkan arahan "Ok, kamu dah membawa 10 biji epal. Skrg masukk
an kesemua epal tu ke dalam lubang dubur kamu satu persatu. Kalau kamu merintih atau bersuara, kamu akan saya sembelih!"

Dengan penuh perjuangan dan ketahanan akhirnya epal pertama dapat di masukkan. Tapi untuk epal yg kedua dia sudah tidak dapat menahan sakit dan terus menjerit. Dengan kejam ketua suku tadi terus memenggal kepala si pilot pertama. Maka naiklah roh si pilot yang malang itu ke alam lain.

Pilot kedua pulak datang membawa 10 biji anggur. Ketua suku tadi memberikan arahan yang sama. Satu, dua, tiga, empat hingga biji kesembilan begitu mudah dimasukkan tetapi pada saat dia nak memasukkan anggur yg kesepuluh, ketua suku tadi tiba-tiba memotong kepala pilot kedua.

Maka dijadikan cerita naiklah roh si pilot kedua tadi kealam lain dan berjumpa dgn pilot pertama tadi.


Pilot2 : Wah, kau pun mati jugak rupanya?
Pilot1 : Ye la, aku bawak epal.  Tak tertahan sakit! Sial tul ketua suku tu, bagi syaratnya susah sgt! Habis kau pula bawak buah apa?
Pilot2 : Anggur
Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kecik je, tak sakit pown!
Pilot2 : Memang betul. Sume anggur aku hampir masuk ke dalam lubang dah. Tapi tiba-tiba aku ketawa. apa lagi habis sume anggur yang aku masuk tadi keluar balik.
Pilot1 : Bodoh kau! Kenapa ketawa?
Pilot2 : Habis, masa aku nak msukkan anggur yg kesepuluh, aku nmpk pilot ketiga bawa durian. giler ko. durian tuh!!!


Adoii nah! sungguh waNie tak tahan ketawa. lucu ya amat.

No comments:

Post a Comment